Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Förgasare till Saito FG-61

  1. #1

    Reg.datum
    feb 2023
    Inlägg
    32
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Jönköpings flygklupp

    Standard Förgasare till Saito FG-61

    Finns det någon som har en Saito FG-61 och som kan förgasaren utan och innan?

    Jag har haft problem med min Saito som jag har beskrivit i annan tråd. Det var en felaktig tändn-box. Men i felsökandet så demonterade jag förgasaren 2 ggr och sedan dess fungerar den inte. Jag var väldigt noga med att lägga delarna i ordning och var säker på att jag fått ihop förgasaren riktigt. Men några dagar senare hittade jag på bänken där jag gjorde demonteringen en liten O-ring diam 6 mm. Jag misstänker att den kanske har trillat ur förgasaren och rullat iväg utan att jag sett det.

    Jag har letat på nätet efter en sprängskiss på förgasaren för att se om det skall finnas en O-ring i den, men har inte hittat någon. Den enda beteckningen jag kan se på förgasaren är Walbro WYD 4 149. Har sökt på nätet men hittar ingen sådan förgasare.

    Nu undrar jag om det finns någon som kan säga mig om det skall sitta en sådan O-ring i förgasaren och i så fall var den skall sitta.

  2. #2

    RCFF - Administratör
    Gasmans avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    543
    Jobb
    Pensionär Tidigare Asset Manager på Västerås
    Klubb
    Strängnäs Modellflygare
    //Mange

    Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
    Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!

    www.strangnasmodellflygare.se

  3. #3

    Reg.datum
    feb 2023
    Inlägg
    32
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Jönköpings flygklupp

    Standard

    Det kändes kanon att få ett svar, men, tyvärr, det är inte alls den förgasaren som sitter på min Saito 61. Min förgasare har ingen primer och den har bara ett enda membran.

  4. #4
    Per Ps avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    1 269
    Jobb
    Robotprogrammerare
    Klubb
    Stranda Modellflygklubb

    Standard

    Primern/choken på FG61TS är att man drar throttle-axeln utåt från förgarashuset på tomgång och så slår man runt motorn några gånger under tiden, så det är helt korrekt att det inte finns något separat chokespjäll.
    Våga vägra Powerbox!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •